Tidig start på helgen

Eftersom att Fein fortfarande får medicin så blev det en tidig morgon idag. Klockan 7 var jag i stallet, gav honom medicinen och rengjorde såret (eller snarare skorpan). Stallkompisen som hade morgon tog ut Ulle medan jag tog ut Fein. Det har ju regnat sedan igår, så Ulles sjukhage hade jättemycket vatten i sig. Så jag tog en skyffel och skottade ut det mesta av vattnet medan dem stod och åt. Det är ju så himla dåligt för hovarna om han ska behöva stå i det där. Vi hade satt på dem hovtjära igår eftersom att vi visste att det skulle bli mycket regn de kommande dagarna, men man kan ju ändå hjälpa till så gott det går.
 
Syrran gav grabbarna lunch, så vi åker dit kring halv sex-sex och fixar dem. Vi har kvällen idag så vi passar på att fixa klart dem när vi ändå ska ta in hästarna. Jag ska ge Fein medicinen igen och skölja hans sår igen. Alltså jag kanske är optimistisk men jag tycker det har blivit himla fint och börja läka ihop bra. Som sagt så har det ju en hård yta nu, vilket det inte har haft tidigare. Hoppas, hoppas, hoppas att det räcker med bara antibiotikan!
 
Före jag tog ut vattnet...
 
Och efter! Mycket bättre.
 
Fina grabbar i sina fodrade täcken, så dem inte ska behöva frysa!

Kommentera här: