Superstart på helgen

Har haft en så härlig första dag på helgen. Började med sovmorgon till typ klockan 8:30. Sen gjorde jag mig i ordning och åkte till stallet! Fixade klart Feins box och mat, gav grabbarna en liten brunch och sen åkte jag till ridklubben för att fota ponnytävlingarna. Hade ju planerat att fota hela LC och LB, men när jag kom dit hade dem redan hunnit igenom typ halva C-ponnyerna i LC. Lite tråkigt, men nåväl... Var i alla fall riktigt kul. Fick prova lite nya inställningar på kameran och fota jättefina ekipage! Kommer redigera bilderna nu i helgen, men det blev över 1000 stycken, så... det kommer nog ta några timmar. Men de kommer som sist under nästa vecka!
 
Fotade tävlingana på BRK idag igen! For till grabbarna och gav dem lunch mellan klasserna.
 
Efter tävlingen åkte jag hem en sväng och tog det allmänt lugnt. Strax efter middagen åkte jag iväg till stallet igen för att rida Fein. Vi skrittade ut i skogen igen i ungefär 40 minuter. Gick superbra! Han stannade inte alls lika mycket som han gjort tidigare. Dock var han extremt misstänksam mot ALLT i dikena, men han skrittade på i en bra takt ändå.
 
Tillbaka i stallet bytte jag bandage på honom igen. Det hade kommit ut sårvätska, men inte lika mycket som sist och inget blod den här gången heller! Tänkte byta bandage på tisdag igen, och då även fotografera såret (glömde ju såklart idag...). Hade tänkt åka till Evidensia igen då och höra om jag ska lämna det öppet eller inte. Jag vill ju gärna det så att det kan luftas, men Fein rullar ju så mycket i hagen och ligger ner och sover varje natt. Vill inte riskera att det blir infekterat nu när det nästan har läkt ihop. Vi får se vad dem säger helt enkelt!
 
Även i morgon kommer jag skritta ut en sväng på stjärnan. Nästa veckan kanske vi till och med kan börja jogga. Är så kul att äntligen få komma igång på riktigt nu.
 
Världens finaste Fein! Så härligt att få rida honom igen. Som jag har längtat!

Kommentera här: