Sista dagen av medicin

Blev inget inlägg från mig igår! Jag var uppe från halv sex på morgonen, och somnade väldigt tidigt (typ 21). Så det var en fullspäckad dag och jag var helt slut innan jag ens hunnit ner i sängen.
 
I dag har det varit lugnare. Det var sista morgonen som Fein fick sin medicin så jag är sååå lycklig över att äntligen få sovmorgon i morgon. Feins sår har läkt ihop helt och hållet från bokstavligt talat en dag till en annan. Det har ju gradvis blivit bättre, men från att ha haft en liten plopp kvar av såret är det nu täckt med ljusrosa hud. Det känns ju helt otroligt och jättekul. Jag hoppas verkligen att antibiotikan var det enda som behövdes.
 
Feins sår igår (bild 1) och idag (bild 2). Båda tagna på morgnarna! Det silvriga är från sårplåstersprayen.
 
Sötnosen i morse innan han fick gå ut i hagen och käka frukost.
 
Jag har ju rengjort runt såret varje dag som vanligt, men jag vill inte gnugga och dra för mycket i pälsen där Snöggen suttit. Det sitter som berg, minst sagt och det kommer ta tid att få bort. Men jag ville ändå vänta ett tag tills såret helt läkt ihop tills jag börjar dra i "huden" omkring. Så jag inte drar upp något. Det ser så sjukt fint ut dock och jag hoppas nu med alla tummar och tår att det löst sig.
 
Jag red ju även Fein idag. Vi drog till ridhuset så han fick galoppera av sig lite energi. Han var så himla taggad, på tårna och spänd från början. Men efter några halter, volter och serpentiner så började han äntligen slappna av. När han var avslappnad i traven la jag en stor volt på ena kortsidan och fattade galopp från det. Han föll bara in i galoppen då och blev som lite lurad, så det kom inga bocksprång alls! Med samma känsla i andra varvet så gjorde jag samma sak. Inga bocksprång på hela passet - det är ett nytt rekord! Känns jättekul.
 
 

A post shared by lisa (@feinli) on Sep 15, 2017 at 8:22am PDT

Ett litet klipp från dagens pass! Så fin och avslappnad här. Världens duktigaste.

Kommentera här: