Härlig ridtur med lite jogging

I dag har det gått 2 veckor sedan jag satte igång Fein efter sommarvilan. Har tagit det extra lugnt på grund av hans sår, men nu när det såg så fint ut i förrgår så bestämde jag att vi skulle ta första joggingen idag! Inte helt förvånande så var han väldigt spänd. Läskiga stenar och träd i dikena ju. Vi skrittade såklart mest men fick in två korta sträckor med jogging också. I morgon kommer jag bandagera om honom igen. Denna gång kommer jag däremot även ta kort på såret och åka till Evidensia igen så får dem kika på det. Om dem tycker det ser nog fint ut så kommer jag nog börja ha det öppet nu, så det får lufta sig.
 
Det var så härligt väder idag, så när jag kom tillbaka efter ridturen fick Fein gå in i hagen direkt. Jag tog av honom grejerna där och hämtade borsten när jag lämnat utrustningen. Så fick han och Ulle mumsa på lunchen medan jag borstade av honom. Känns ju helt sjukt att augusti var så himla kall och nu får vi värsta sommarvärmen i september! Inte för att jag klagar, men det känns ju himla bakvänt haha.
 
Har aldrig sett en häst njuta så mycket av hö som Fein gör haha!

Kommentera här: