Första galoppen sen sommarlovet!

Och gissa om han var glad! Hans glädje smittade av sig så mycket på mig så jag satt och skrattade i slutet av 10 minuters-passet i ridhuset. Precis som jag förstått så gjorde han några glädjesprång, men inte alls så farligt som jag förväntat mig. Busungen där! Han kändes jättefräsch idag och har inte var svullen alls. Såret ser fint ut och det ser ut att krympa mer och mer. Jag kanske är lite väl optimistisk, men jag tycker det ser bättre ut i alla fall!
 
 

A post shared by lisa (@feinli) on Sep 8, 2017 at 7:29am PDT

Ett litet klipp från första galoppen efter sommarlovet! Han är så söt haha, gullegrisen 
 
Syrran filmade hela "passet" i ridhuset, så en film på 11 minuter. Ska se om jag hittar några fina bitar att klippa ihop och lägga upp. Han var så himla lycklig alltså haha! Vi joggade igång typ 1 varv i båda varven och sen galopperade vi kring 3 minuter i varje varv, men skritt emellan. Sedan skrittade vi ju till och från ridhuset också som går på typ 10 minuter. Ett bra pass med andra ord! I morgon är det vilodag för Fein och sen ska vi ut i skogen igen på söndag.
 
Så med detta inlägg önskar vi alla en trevlig helg!

Kommentera här: