Inhandlat senaste veckan

Har gett upp när det kommer till mig och "köpstopp". Det funkar helt enkelt inte haha! Idag var vi förbi Charlies (på Granngården) innan vi hämtade upp föräldrarna på flygplatsen och jag inhandlade ett nytt schabrak och ett par gummityglar från Dyon som jag beställde förra veckan. Schabraket var verkligen helt perfekt - precis ett som jag sökt efter: marinblått med guldig passpoal och en läcker logga i hörnet. Hittade ingen bild på den på hemsidan men jag ser till att ta ett kort på den ikväll när jag åker till stallet! 
 
Ska bli kul att inviga gummityglarna ikväll också! Jag är ju helt hopplös när det kommer till andra tyglar än gummitygar. Tyglarna bara glider ur mina händer hela tiden, så när jag såg ett par bruna (i rätt brun färg) gummityglar från Dyon för bara typ 499:- så var jag tvungen att köpa dem. Jag får prova dem och återkomma men jag kan ju inte tänka mig att dem är annat än riktigt bra!
 
Dyon gummityglar från Charlies!
 
Sen har jag ju haft samma ridhjälm i typ... 5-6 år? Så jag kände att det var dags att inhandla en ny. Jag är dessutom osäker på om hjälmen jag har ens är VG1-märkt. Jag passade på att beställa hem en ny hjälm när Lyckås Ridsport hade 20% rabatt i söndag för mors dag! Jag köpte en hjälm med bling bling från Equipage - supersnygg! Köpte även lite hästgodis från Jacson för att nå upp till fri frakt. Så Fein och Ulle kommer bli superglada!
 
 
Equipage hjälm och Jacson hästgodis från Lyckås Ridsport!
 
Förra veckan köpte jag ju även en ny sadelgjord till Fein. Jag har ju tidigare bara haft en sadelgjord med magplatta till honom, men jag kan väl tycka att det är lite onödigt att ha den när jag är ute i skogen eller ägnar dagen åt markarbete med honom. Så jag köpte en CH hoppgjord från Hööks att ha när vi inte hoppar! Passade även på att köpa flugskydd inför sommaren från Fairfield, var så billigt så man kunde inte låta bli ens en gång. Får ta bild på det när jag åker till stallet för jag hittar dem inte på hemsidan.
 
Och sist men inte minst har jag löst problemet med Feins rosa (supermysiga och supersöta) mule inför sommaren! Ulle har ju en liten rosa fläck på mulen som vi alltid satt solskyddfaktor på och det har fungerat väldigt bra. Men Fein har väldigt mycket rosa pigment på sin mule, till och med in i näsborren, så det fungerar inte riktigt att kleta på solskyddsfaktor där. Men efter lite googlande fick jag syn på det här mulskyddet från JJsläpservice som tydligen ska vara superbra för hästar med rosa mular! Jag har köpt en gul och en blå till Fein (Sverige-färgerna woop woop). Jag har dock inte fått bekräftelse på att dem har skickat dem än så vi får väl se när dem dyker upp haha!
 
Mulskydd som fästes på grimman från JJsläpservice.
 
Så nu är jag och Fein helt redo inför sommaren! Allt vi nu behöver köpa till hösten är: hoppgjord i brunt, stigläder i brunt (har letat efter stigläder i rätt brunt men det var lättare sagt än gjort), ett till vintertäcke med hals och ett fodrat regntäcke. Ska väl lyxa till med ett tävlingsschabrak också, givet att vi tar oss ut i höst! 

Kommentera här: