Två sjuklingar

Kom till stallet idag och både Ulle och Fein var skadade. :( Fein hade ett ganska så svullet öga och Ulle har mest troligt sträckt sig i sitt högra bakben. Först tänkte jag inte så mycket mer på Feins öga, men efter lite googlande så bestämde jag mig för att ringa veterinären. Hon sa att det inte alls lät så bra, så jag fick en tid att komma dit i morgon kl 15:15. Hoppas att det inte är något allvarligt och att det hjälper med lite medicin bara :(
 
Sara pratade med veterinären också om Ulles bakben, men eftersom att han inte haltar så sa veterinären att hon kan avvakta. Hon ska hålla koll på det så det inte blir sämre.
 
Vi satte över grabbarna i deras vinterhage (rasthagen), så dem inte har samma yta att springa omkring på. Man såg vid ingången till beteshagen att dem sprungit och sladdat som galningar. Var bromsspår i leran vid grinden från hovarna... Känns så himla konstigt för att det har regnat hela dagen och dem är nog smarta för att inte springa när det är blött i gräset, det såg vi ju när vi släppte dem tillsammans. Dem måste typ ha blivit rädda för något.
 
Hoppas det inte är något allt för allvarligt med Feins fina öga. Håll tummarna att allt går bra imorgon!
 
Feins öga var svullet när jag kom till stallet idag. Veterinärbesök inbokat i morgon, hoppas allt går bra!

Kommentera här: