Så irriterad på instagram

Sedan i fredags har inte någon av mina hashtags på instagram fungerat. Det är så otroligt irriterande... Jag taggar bilden/videon som jag lägger upp med typ 10 hashtags, och bilden syns i typ 20-30 sekunder på "senaste" under hashtaggen, innan den försvinner helt och håller. Problemet med detta är att ingen annan än dem som redan följer mig kan se mina bilder, vilket är frustrerande då jag precis skapat en ny användare (feinli) för att kunna skapa ett socialt nätverk kring mina hästbilder (och andra bilder men främst hästbilder).
 
Så, de två senaste bilderna som jag lagt upp på instagram har inte setts av några andra än mina följare, vilket märks då jag får de flesta "likes" från folk som inte följer mig (än). De har typ hälften så många likes som bilderna jag la upp innan fredagen har. Vilket inte är särskilt många när mitt account är bara några dagar gammalt.
 
Jag har läst runt på internet och ser att det inte bara är jag som har samma problem. Tusentals användare lider av samma problem och många har ju sina företag på instagram... Folk pratar om "shadow banning" men om jag var shadow banned så skulle jag ha kunnat se mina egna bilder i hashtagsen själv, vilket jag inte gör. Sen att fler än jag har samma problem sedan i fredags tyder på att det mest troligt är en bug. Knäpptyst från Instagrams twitter dock, som vanligt. 
 
Jag har provat lägga upp en video idag och hashtagsen fungerar fortfarande inte. Inget svar på min felrapport som jag skickade till Instagram för över ett dygn sedan. Jag får helt enkelt vänta ut detta. Känns jättetråkigt, speciellt när jag kommit igång med detta nya account. Men det känns inte kul att lägga upp bilder och försöka bygga nätverk när man inte ens kan nå ut till potentiella följare. 
 
En av bilderna jag hade velat posta på instagram. Får avvakta tills hashtagsen fungerar igen...

Kommentera här: