Inte världens bästa start på morgonen

Blev en riktig flopp den här morgonen. Jag hade så mycket planerat och som jag faktiskt lyckades med, men glömde en detalj som förstörde mitt flyt...
 
Jag har ju bestämt mig att bli nyttig igen. Jag har ätit alldeles för mycket kanelbullar, mandellängder och popcorn på sistone (alltså seriöst typ varenda dag i 2 månader). Det känns i kroppen och jag känner mig inte alls lika pigg och alert som jag gjorde när jag åt nyttigare. Dessutom kom man ju som undan med det på ett helt annat sätt när man red, men nu när Fein är på sommarlov så har jag inte tränat heller.
 
Så nu ska jag börja gymma igen! Har inte ens någon ursäkt att inte gymma längre, för mitt kontor är bokstavligt talat på våningen ovanför stans finaste gym och jag har ett årskort där. Så idag är första dagen! Hade väl inte tänkt göra något hardcore pass, men springa lite, utfall med vikter och jobba lite med hantlarna. Bra att komma igång i vilket fall som helst! Ska också börja ta med mig lunch till jobbet, så jag slipper åka hem för att äta nyttigt. Alternativet är ju att äta ute på stan som både är onyttigt och dyrt.
 
Så, ambitiös som jag var, gick jag mot jobbet med datorn, lunchen och en extra påse med gymkläder. Tungt var det, men en liten promenad är ju bra sådär på morgonen, tänkte jag. Det var något varmare ute än vad jag trodde (eftersom att det var molnigt) så jag hade jacka på mig och började därför svettas något - inga problem, snart framme! Så inser jag, typ 200 meter från jobbet att jag glömt nycklarna till jobbet... Så det var bara att gå tillbaka igen. Blev så irriterad på mig själv att jag kom ihåg ALLT förutom typ det viktigaste. Typiskt, men jag lär ju inte glömma dem igen i alla fall!
 
Så planeringen för idag är: jobba, gymma, hälsa på Fein och handla saker till kattungen! Ska även boka resa til Uppsala idag då vi ska hälsa på våra kusiner nästa vecka. Kommer bli riktigt kul!
 
Hemma igen för att hämta nycklarna. Syrran var påväg in så jag väntade en stund på skjuts i stället för att gå hela vägen till jobbet igen.

Kommentera här: