Ikea, Kukkolaforsen, Finland och lite annat

Ja, det har varit en extremt händelserik och lång dag för mig idag! Jag klev upp kring 7, hämtade upp syrran och åkte sedan till grabbarna. Dem hade sovit inne som vanligt, så vi åkte dit och släppte ut dem i grönhagen. Sedan mockade vi och gjorde i ordning boxarna inför kvällen. Efter det hämtade vi upp syrrans pojkvän och åkte mot IKEA i Haparanda!
 
Jag skulle köpte en möbel som jag kan sätta kattlådan i (kommer bilder på det i morgon) och även lite andra småsaker. Får ta lite bilder på det i morgon! Köpte några plastblommor och även förvaringslådor så jag kan effektivisera mina skåp. Börjar kännas dåligt med utrymme nu fastän jag har många skåp, det är bara stökigt. Så det ska jag fixa i morgon!
 
När vi ändå var i Haparanda så for vi över en sväng till Finland. Syrrans pojkvän är ju från Skottland så han har aldrig varit i Finland tidigare. Vi åkte sedan till Kukkolaforsen som bara ligger typ 15 minuter från IKEA. Så vi fick in lite sight-seeing också!
 
Kukkolaforsen.
 
På vägen hem åkte vi förbi mormor i Kalix. Hon bjöd på så galet gott fika, helt perfekt innan bilresan på ca en timme hem igen. Jag fick även lite kattsaker av henne som hon hade kvar från sina katter, lite småsaker men även en så otroligt fin kattbur som jag kan ha när jag ska transportera Jericho! I morgon får jag även klösträdet levererat så jag är väldigt, väldigt glad! Ska höra av mig i morgon till Jerichos stödhem och göra upp lite angående hämtningen och sådär. I morgon är det bara en vecka kvar tills jag får åka och hämta honom. Blir så lycklig så det finns inte!!
 
Nu ska jag iväg till grabbarna igen och ta in dem inför kvällen och sen kan jag äntligen ta det lugnt framför en serie. Kommer bli så himla skönt. Är fortfarande så uppe i varv att jag inte inser hur trött jag är haha! Lite tråkigt och dåligt med bilder idag men jag lovar att det kommer lite roligare inlägg framöver.

Kommentera här: