Fix inför Jerichos ankomst!

Igår var som sagt en riktigt produktiv dag för mig. Jag hann göra så mycket som jag helt enkelt inte haft tid för innan. I veckan har jag fått alla de resterande saker inför Jerichos hemflytt nästa vecka! Är så himla glad och längtar nästan ihjäl mig. Gårdagen gick till att pussla ihop klösträd och göra en egen liten "toalett-möbel" till Jericho.
 
Men först och främst var jag helt enkelt tvungen att städa min garderob där jag har alla stallgrejer... Alltså jag tog inte ens en före bild för att det har varit ett totalt kaos därinne - typ som att någon hade slängt in en handgranat och stängt dörren. Täcken, kläder, skor: överallt! Men igår tog jag mig tid att sortera saker och ting inför hösten. Täckena hängde jag upp i IKEA-påsar och vinterkläderna åkte ner i en påse tills det börjar bli kallt. De vanliga ridkläderna fick en liten egen kartong och ridkläderna som jag använder på träningarna fick en egen pappers-påse. Skorna fick plats längst ner och jag fick till och med utrymme över efter min lilla städning! Så nöjd.
 
Efter bild på "stall-garderoben" efter städningen. Så galet nöjd att det är organiserat igen!
 
Så blev det sedan dags att sätta ihop klösträdet som jag fick levererat igår. Fram till dörren och allt, en riktig lyx! Den var faktiskt väldigt simpel att sätta ihop, tog kanske 30 minuter. Så nu är även det på plats tills nästa vecka!
 
Nya klösträdet! Man ser även kattgräset i bakgrunden som verkligen tagit fart.
 
Så nästa steg var att sätta ihop Jerichos kattmöbel. Jag såg ett tips på hur man kunde "gömma undan" kattlådan på ett smart och snyggt sätt. På så sätt slipper han gå in på toaletten varje gång, utan han kan stanna i sitt "revir" i vardagsrummet. Sen får vi se vad han tycker om att den är så nära klösträdet. Jag kanske måste flytta på den till andra sidan rummet, men vi får prova oss fram helt enkelt!
 
IKEAs förvarnigslåda "HOL". Steg 1: sätta ihop lådan. Gick på typ 10 minuter.
 
Steg 2: såga ett hål i lådan som katten enkelt kan ta sig in i! Jag satte den på kortsidan.
 
Steg 3: måla lådan vit (så den matchar min övriga inredning lite bättre). Vänta någon timme tills det torkat.
 
Steg 4: sätt i kattlådan, mattan och andra nödvändiga saker i lådan.
 
Sen var det klart!
 
Gjorde lite fint kring fönstret i morse och nu är jag äntligen jättenöjd över hur det blev! Så fint!
 
Fick till och med lite tid över till att sola och äta en Twister, så härligt!
 
Så jag fick in en riktigt produktiv dag igår. Det är jobbigt men det behövs verkligen ibland. Bra att passa på nu när Fein har semester!

Kommentera här: