Vilken förbättring!

Innan klockan blev 17 idag och Evidensia stängde, så ringde jag dit en sväng för att fråga om lite råd. Jag frågade dels hur ofta jag skulle byta bandaget, då det blivit lite blött på den yttre delen från såret. Jag har sett lite olika åsikter på internet när jag har läst runt men jag tycker det är så svårt att veta specifikt. Hon sa då att om vätska kommer igenom bandaget så kan jag byta varje dag. När det börjar bli torrare så får det sitta kvar. Så jag bytte bandaget idag och jag kommer även byta den i morgon.
 
Vidare frågade jag om jag skulle rengöra såret när jag tagit bort bandaget och ska lägga på ett nytt. Läste någonstans att det kunde störa läkningsprocessen så jag ville ändå fråga. Hon sa då att jag kan rengöra med vatten och koksaltslösning, precis som jag gjort tidigare. Med det kände jag mig trygg inför helgen! Dem vet nog vem jag är vid det här laget med tanke på hur många gånger jag ringt och åkt dit... Dem tänker väl att jag är helt tokig i huvudet haha!
 
När jag skulle linda om Feins ben så blev jag så himla glad när jag såg såret. Alltså det såg så himla fint ut. Det har börjat läka i kanterna och är lite ljusrosa där, men i mitten är det fortfarande som öppet. Det ser så fint ut jämfört med för bara 2 dagar sen så jag är himla positiv av utvecklingen! Nästa vecka kanske vi kan börja promenera ändå om det har läkt ihop sig nog mycket.
 
Feins sår idag.
 
Har blivit så nojig att han ska få svallkött nu dock... Hoppas verkligen inte. Tycker det ser lite sisådär ut på bilden, men när jag var i stallet och kikade på såret så såg det himla fint ut. Var så glad när jag åkte hem och nu när jag har tittat extra på bilden så känner jag mig inte lika säker haha... Det kanske bara är hjärnan som spökar. Jag får hålla utkik helt enkelt och hålla tummarna att läkningen går galant.
 
I morgon ska jag åka till BRK och titta på hopptävlingarna för ponnyer! Ska bli så himla kul. En tjej i vårt stall som ska tävla också, hoppas det går bra! Tänkte ta med mig kameran, så vi får hoppas på bra väder.

Kommentera här: