Växer så det knakar

Fein bara växer och växer. När han kom till mig i januari så var han kring 163cm, och nu är han nära att växa om mig. Han är nästan lika hög som jag är lång, så han har nog växt kring en 3 centimeter i alla fall. Han har dessutom växt en hel del på bredden också! Det är jag så himla glad av. Han var så tunn i våras och det har varit så himla svårt att få honom att gå upp i vikt när han gör av med så mycket energi. Det är fortfarande några kilo kvar men han börjar se himla fin ut nu!
 
 Mumsa gräs medan Ulle var på promenad ♡
 
Jag betade Fein när vi åkte dit kring lunch, medan Sara promenerade Ulle. Fein ska inte gå så mycket nu medan såret håller på att läka, så det blev ingen promenad för oss. Hans sår ser himla fint ut. Jag rengör med vatten och koksaltslösning på morgon och kväll, men jag tänkte avvakta nu med desinfektionen. Såret är ju rent nu och svullnaden är borta. Hoppas det läker ihop helt snart!
 
Vi ska åka till stallet igen på ungefär en timme och ta in grabbarna. Det går jättebra att ha dem i separata hagar. Är riktigt nöjd hur allt blev! Nu får dem bara ta och friska till ♡

Kommentera här: