Typ 500% fullblod

Herrejösses säger jag bara om min och Feins promenad igår kväll... Kom till stallet efter att jag hade sett Peder och Allans runda i EM, gjorde iordning Fein och gick sedan ut på promenad. Jag ringde Paulina och tänkte att jag kunde prata med henne under tiden som jag gick med Fein. När vi hade gått typ 3/4 av turen så ser jag att en ponny i hagen vid ett stall bara 20 meter från oss börjar springa som en galning, följt av ett högt, gnällande - nästan skrikande - ljud. Undrar för en sekund vad tusan det är, precis som Fein, som börjar blåsa upp sig direkt. Så ser jag en ganska stor räv som springer fram och tillbaka efter ridvägen. Fein ser den ju också och blir typ helt galen...
 
Han började typ dansa omkring mig och jag fick ryta till åt honom några gånger. Men han var på helspänn, småbockade till säkert 3-4 gånger innan vi var tillbaka i stallet. Jag var helt blöt i svett när vi var tillbaka... En av stallkompisarna sa att räven brukar fara upp bakom deras hästars bakben och att den är så gott som tam. Jag börjar ju inse att jag typ kommer dö när jag sätter mig upp på Fein och ska dra ut i skogen. Alltså, han är nog på spänn som det är - jag behöver inte att hans flyktinstinkter eldas på. Just nu känns det som att han är 500% fullblod.
 
Tillbaka i stallet var han ju såklart en ängel dock. Stod där och åt sitt hö och var sitt glada, påhittiga jag som vanligt. Jag hade rengjort hans sår tidigare och gjort klart det mesta, så vi fixade bara deras hö inför idag, tog in allas hästar och sen åkte vi hem. Hade tänkt promenera med Fein idag igen om vädret tillåter. Det ska ju tydligen spöregna hela dagen idag och i morgon... Jag som hade tänkt fara och fota på klubben i morgon, men vi får se om jag orkar om det bara ska regna hela dagen ändå. Det ska ju vara fölvisning och det hade varit så himla kul att åka dit!
 
Feins sår igår efter att jag rengjort och fått bort allt var som satt fast under såret. Ser så fint ut!
 
Alltid glad när man får mat i alla fall...
 
Skulle ju fara och fota på klubben igen i morgon, men vi får se hur vädret ser ut.

Kommentera här: