Superbandage

I går kväll provade jag på att linda Feins sår med kompress och bandaget Snögg. När vi kom dit så tog vi in grabbarna och jag började med att klippa bort bandaget som jag redan haft på honom. Han var lite löjlig när vi höll på att få av det och sparkade lite med benet då han säkert var lite rädd att jag skulle fara i såret med saxen (tack för förtroendet haha!). Till slut tog jag ett stadigt grepp om benet, där den sista biten av bandaget som skulle klippas bort satt. Detta så att han skulle förstå att det inte skulle göra ont när jag var där och klippte med saxen. Då slutade han helt och jag fick klippa bort resten! Jag rengjorde det som vanligt med koksaltslösning och sedan satte jag på kompressen med bakteriedödande medel samt Snögg-lindan.
 
Feins sår igår kväll innan jag rengjorde och lindade det. Lite varigt men inte så farligt!
 
Självklart glömde jag att ta en bild på lindningen när jag var klart, men såhär såg det ut i morse:
 
Det satt fortfarande helt perfekt över såret, så det var ett riktigt bra tips från veterinären! Är verkligen jättenöjd, så jag fortsätter köra på detta. Det har fastnat lite spån i delen som gått upp sig en bit, men det påverkar ju inte såret. Lite osäker på om det är varig gojja som kommit ut (pricken på bandaget) eller om han legat som något. Försökte titta närmare men blev inte klokare. Jag har tänkt lämna bandaget på dock till åtminstone i morgon kväll. Eventuellt till lördag morgon, vi får se. Men jag vill att det ska sitta i minst 2 dygn så såret får chans att läka ihop sig något.
 
Nu vet jag inte hur det kommer att bli att ta av Fein Snögg-lindan. Eftersom att tejpen är så kraftfull så kan jag tänka mig att det tar ett tag och få bort den, men det får vi se när det blir dags! Det jag däremot gillar väldigt mycket med lindan är att man bara behöver använda den just över såret. Nu slipper jag stänga in Feins ben i en benlinda för att hålla såret borta från smuts, så det känns super!
 
I övrigt tar jag tempen på Fein varje morgon och varje kväll. I morse hade han 37.4 och i går kväll hade han 37.6. De gångerna jag har tagit tempen har han legat mellan 37.4-37.7, så ingen feber! Så himla glad över det.
 
Nu får vi bara ha tålamod och låta såret hinna läka. Vi får se hur det ser ut nästa vecka men jag börjar misstänka att vi kanske måste vänta ytterligare ett tag innan vi kan komma igång med igångsättningen. Han ska ju röra sig så lite som möjligt medan såret läker.
 
Grabbarna i morse när jag släppte ut dem. Kallt och spöregn så regntäckena åkte på!

Kommentera här: