RIP igelkott

I dag när jag stod och ryktade Fein så kände jag igenom hans ben som vanligt. Jag märkte då att han hade trampat sig lite på insidan av ena frambenet, så jag förstod att han hade sprungit i hagen idag. Jäkla grishäst... Det var ett litet sår dock, så det var inget som behövde bandageras eller liknande. Utan att tänka mer på det så gick vi ut mot bilen och hagen. Jag skulle bara slänga in morgonhöet i hans höhus så var vi sedan klara för dagen.
 
Väl inne i hagen så satte jag in höet i höhuset och såg då en igelkott några meter bort! Ropade till syrran att det var en igelkott så hon kom också. Jag gick fram mot den och den låg lixom ihoprullad och totalt blickstilla. Så syrran sa typ, sover den? Så tittade vi på den tyst innan jag urbrast "har han dödat den?!"
 
Fein hade alltså dödat den stackars igelkotten :( Alltså jag blev så chockad. Har aldrig varit med om det tidigare, att en häst har dödat en igelkott. Fick så dåligt samvete för den lille stackaren :( Syrran sa att hon hade sett två bromsspår i hagen när jag gick iväg för att hämta en spade. Så jag antar att Fein blev rädd för den och förmodligen trodde att den var farlig eller något, så han sparkade/trampade ihjäl den. Det förklarar också varför han har trampat sig. Så sjukt alltså.
 
Förhoppningsvis håller sig alla andra igelkottar borta från Feins hage nu...
 
Igelkottsmördaren här då... Det kan man inte tro när han är så söt och snäll.

Kommentera här: