Redo för kvällen

Har precis kommit hem efter att ha nattat grabbarna inför kvällen. Jag och Sara har börjat dela upp morgonen och lunchen, finns ju ingen anledning att båda ska kliva upp tidigt varje morgon. Eftersom att jag ändå ska upp till jobbet tidigt denna vecka (och nästa också) så tar jag morgonen nu torsdag och fredag. Sara tar lunchen och så åker vi båda till stallet på kvällen och fixar allt! Megabra plan.
 
Vi mockade och gjorde i ordning allt innan vi gick ut till hagen. Lilla Fein gnäggade när jag kom, precis som han har gjort de senaste dagarna och det värmer så mycket i matte-hjärtat. Han är säkert bara hungrig och vill ha mat men jag tar det som att han älskar mig haha! 
 
Sötaste lilla grisen som fick lite ryck när han ätit upp höet i boxen och såg resten av kvällshöet utanför...
 
Så jag tog in Fein och gav honom en tuss hö medan Sara promenerade Ulle. Jag tog tempen direkt när han kom in, medan han åt och han hade 37.9. Det är lite mer än vad han brukar ha, men då hade han ju gått med regntäcke hela dagen och när vi tog in dem var det typ 17 grader. Så jag antar (och hoppas) att det var därför. Han är ju pigg och glad som vanligt i övrigt så. Det är ju inte som att 37.9 är feber, men ändå. Man blir så nojjig.
 
Snögg-bandaget hade gått upp sig ytterligare lite, så jag gjorde en liten hemmafix med självhäftande bandage. På så sätt kommer det inte gå upp under natten! Sen tror jag inte att det kommer gå upp ändå då det verkar sitta som smäck mot pälsen, men det är skönt att vara säker! 
 
Lite hemmafix på Snögg-bandaget. Som nytt!
 
Jag ryktade Fein väldigt genomgående idag medan vi väntade på Sara och Ulle. Han fick även bli kliad lite extra länge igen, vilket han fullkomligt älskar. Det kliar typ överallt på den där hästen och han har total nolltolerans mot insekter. Han är ju inte van den norrländska sommaren. Tog även tid att ta en bild på hur hans övriga sår såg ut på hans andra ben. Alla dem har ju redan fått skorpor, så dem var inte i närheten lika allvarliga som såret på hans andra ben. Men nog har han fått riktigt med stryk den där dagen i beteshagen. 
 
Feins andra ben. Usch så illa det hade kunnat gå. Vi har haft riktigt tur att han inte skadade sig värre.
 
När Ulle kom tillbaka så fick han gå in i vattenspiltan och kyla benet lite. Sara tvättade även ur hans svans som var helt galet skitig. Han såg inte så himla nöjd ut haha! Men jag prasslade lite med hästgodis-påsen och då blev han genast på bättre humör.
 
Söta lilla Ulle blir ompysslad i vattenspiltan!
 
Så nu är grabbarna nattade och jag ska dit tidigt i morgon för att släppa ut dem. Nu är jag hemma igen med lilla Jericho (som är väldigt leksugen efter sin tupplur). Tänkte leka lite med honom och sen ska vi titta klart på Liriks stream när han spelar Hellblade! Popcorn och pepsi står på menyn inför det. Mysigt!

Kommentera här: