Pedikyr

Vi åkte till stallet kring 7 i morse och gav grabbarna frukost. Jag ville att Fein skulle få gå ut i hagen och hinna röra lite på sig innan det var dags för att sko om dem. Så vi släppte ut dem och fixade klart allting i stallet. Det var typ en och en halvtimme kvar innan hovslagaren skulle komma när vi var klara med allt, så vi åkte in till stan en sväng. Spolarvätskan i min bil har typ varit på låg nivå länge, så jag köpte ny spolarvätska och passade samtidigt på att tvätta bilen! Tänkte att det kan vara bra innan det blir höst.
 
Nytvättad och fin!
 
Väl framme i stallet igen så gick Sara och Ulle på sin 20-30 minuters promenad och jag passade på att beta Fein. Han har på sig flugskyddet igen då hans ögon var lite rinniga igår.
 
Mumsa på gräs medan storebror är på promenad.
 
Sedan var det dags för en pedikyr och grabbarna blev skodda! Hovslagaren frågade om jag ridit Fein eftersom att han skor var så nötta, men det har jag ju inte. Fein rör sig så enormt mycket, det är nog fullblodet i honom, så skorna blivit nednötta jättesnabbt. Så jag måste köpa nya skor till nästa gång men det gör ju inget! Jag frågade om strålrötan också och han sa att det bara ser superbra ut. Jag har tydligen gjort en mycket bra jobb (hans ord) och Feins hovar ser jättefina ut. 
 
I väntan på att bli skodd.
 
Efter stallet åkte vi förbi Granngården igen och köpte 5 till platsstolpar för hagen. Vi satte ut dem på olika ställen i Ulles hage för att göra det i princip omöjligt för honom att springa därinne. Tipset fick vi faktiskt av vår hovslagare som gjort samma sak på en häst som sträckt bogen för länge sedan! Väldigt bra faktiskt. Vi åkte även förbi Evidensias Hästklinik och jag fick värsta superhjälpen med att hitta saker till Feins sår. Ska berätta i ett separat inlägg vad jag kommer använda mig av. Jag ska prova lindningen ikväll! 

Kommentera här: