Optimisten

Tjockisarna på morgonen! Nöjda och glada att få mat haha.
 
Känns som att det mesta jag uppdaterar om nu på dagarna är att jag ger Ulle och Fein mat haha! Men ja, ja har precis kommit hem från att ha gett dem lunch och bilderna är från i morse när jag släppte ut dem. Tidig helg och det känns så skönt!! Gud vad jag ser fram emot att bara sova nu i helgen haha.
 
Är fortfarande så glad över att Feins sår såg så fint ut igår. Om 2-3 dagar ska jag byta bandaget igen och vid det laget kanske det har läkt ihop så pass bra att jag inte behöver sätta på något nytt bandage. Just nu finns det ju fortfarande risk att det kommer in smuts i såret, fastän själva öppningen är så liten att man knappt kan se det med blotta ögat.
 
Ser verkligen fram emot när jag kan börja motionera honom, vilket jag kan göra när såret har läkt ihop helt. Just nu är han så sjukt pigg. Han springer i hagen så fort han får en anledning till det (fastän han vet att matte blir skitsur) och här om dagen blev han till och med bakskygg när jag tog in honom från hagen. Visserligen var det för att han hörde ett högt ljud, men det kom ganska långt bort ifrån och han har aldrig blivit skrämd av något liknande tidigare. Han är dessutom så sjukt jobbig i boxen. Alltså, inte direkt att mocka åt, men han är så otålig. På morgonen ska han ut samma sekund som man kommer dit. I vattenspiltan förvandlas han till typ en lipizzaner eller något, för han står och viftar med frambenet så fort man inte ger honom uppmärksamhet. Så ja, jag ser fram emot när jag får börja motionera honom för just nu är han så sjukt understimulerad... Om han inte får mat såklart, då är han en ängel. Men jag kan ju inte göra något heller tills såret har läkt. Han ska ju röra sig minimalt för att det ska läka så bra som möjligt. Han skulle nog till och med kanske ha stått på boxvila, men då hade han nog blivit galen.
 
Men jag är optimistisk och helt övertygad om att jag sitter i sadeln nästa vecka! Jag hoppas i alla fall och håller alla tummar och tår!
 
En bild från sista gången jag red sötgrisen innan sommarvilan! Längtar så galet mycket.

Kommentera här: