Nya påhitt i hagen

Förstod nästan att det var för bra för att vara sant att Fein inte hittat på något bus i hagen i förrgår. Igår när vi kom dit så hade han nämligen gjort sönder den nedersta tråden på sin lilla hage för att kunna komma åt det höga gräset som är utanför. Han är seriöst som en förvuxen ponny så som han håller på när det kommer till mat! Men det är ju bra i och för sig, jag behöver ju inte oroa mig för att han blir ointresserad av att äta i alla fall.
 
Det är ingen ström i den nedersta tråden vilket är problemet. Fein testar hela tiden om det är ström i hagen genom att ständigt försöka äta mer och mer gräs som är utanför. Det är dock ström i de övre trådarna så om han går för långt så får han sig en stöt. Hoppas han ger sig snart, det är så himla drygt så som han håller på nu. Jag ska ju ut och promenera honom i regnet idag så det kanske blir bättre då.
 
Feins sår såg förövrigt mycket bättre ut igår än vad det gjorde i måndags. När jag tog bort bandaget var det lite torkat, äldre blod på kompressen som sugits upp. Förmodligen från den där dagen när han sprang upp det. Den var även lite geggigt var som kommit ut. Jag rengjorde såret ganska länge och lät det även lufta en stund medan Fein stod i boxen. Efter ett tag klippte jag bort lite päls ovanför såret (som veterinären rekommenderat) så att det inte ska störa läkningen. Jag försökte klippa bort så mycket päls som möjligt utan att störa såret. Sedan satte jag på en ny kompress och bandagerade om med Snögg.
 
Vi får se hur det har läkt tills på fredag då jag ska byta igen men jag försöker att fortsätta vara optimistisk trots att vi fått oss ett bakslag eller två. 
 
Feins påhitt igår...
 
Såret igår. Har läkt på ganska så fint sen sist.

Kommentera här: