Nattat sjuklingen

Kom hem för ungefär en timme sedan efter den sista svängen till stallet. Jag lindade av Fein och tog bort bomullet med desinfektion. Det hade kommit ut lite smuts i bomullet så det var ju riktigt bra! Jag sköljde såret rent med vatten och sedan koksalt. Sedan satte jag en kompress för såret och lindade om benet igen. Tidigare idag när jag sköljde rent såret så lyfte han på benet som att det sved. När jag rengjorde det ikväll så lyfte han det inte alls. Han lyfte lite på det när jag skulle sätta kompressen och linda men det är ju inte så konstigt. Så förhoppningsvis börjar det bli bättre redan nu!
 
Jag gav grabbarna mat och mockade ut deras boxar när Fein var omhändertagen. Vi har ju städdag i stallet på söndag så i morgon ska vi försöka göra så rent vi kan i boxarna trots att grabbarna står i dem. Så dålig timing på allt. Självklart ska allt hända på samma gång haha. Nåväl, förhoppningsvis så blir hans ben bara bättre nu!
 
Nylindat ben.
 
Mocka och göra fint inför kvällen.
 
Mumsigt med mat ju!
 

Kommentera här: