Lägesrapport innan sängen

Blev ett ganska så sent inlägg nu. Har precis sett klart en film som jag slog på efter att jag kom hem från stallet. Just nu är jag helt dötrött, men jag ville ändå uppdatera och visa hur himla fint Feins sår blivit! Jag velade först om jag skulle byta bandaget eller inte när jag väl var framme i stallet. Det har ju inte kommit igenom någon vätska, men bandaget såg däremot ut att ha glidit ner lite och jag var inte helt 100% säker på att kompressen fortfarande låg över såret. Så jag bestämde mig för att byta det till slut!
 
När jag fick av (halva) bandaget så kikade jag lite på kompressen och såret. Det var lite gegg som kommit ut, men betydligt mindre jämfört med sist. Såret såg verkligen så himla fint ut nu. Det har fortfarande inte läkt ihop helt och hållet, men det ser ut att börja närma sig med stormsteg nu! Det är en så otroligt lättnad så det finns inte.
 
Men då kom nästa projekt: att få av resten av Snögg-bandaget som bokstavligt talat satt som sten mot Feins ben. Det var inget problem att få av det på sidan som såret sitter på, men den andra sidan... Frågade i stallet om någon hade haft erfarenhet av det men det var det inte haha! Det tog kanske 20-30 minuter, men med mycket pill, vatten och en magic brush så fick jag äntligen bort ca 95% av det i alla fall.
 
Sköljde såklart Feins sår med vatten och koksaltslösning i vanlig ordning innan han fick gå in i boxen och äta sitt hö. Innan jag satte på honom bandaget på satte jag på lite salva en bit nedanför såret, så bandaget inte ska skava så mycket nu när han har haft på det så länge. Jag bandagerade honom inne i boxen medan han åt och det gick faktiskt jättebra. Mycket bättre än när han får stå i vattenspiltan, för han blir så himla otålig efter en stund. Ändå skötte han sig så himla bra idag! Till sist satte jag lite salva på hans sårskorpor på andra benet, för att mjuka upp dem lite.
 
Så det var riktigt härligt att få ta en titt på såret och känna att det kändes riktigt bra! Nästa gång jag byter bandaget borde det se ännu bättre ut! Åh så jag längtar! Och jag längtar dessutom så galet mycket tllls jag kan börja promenera honom och rida honom. Blir definitivt lite longering under sadel innan jag sätter mig på honom dock haha! Han är så sjukt pigg just nu.
 
Feins sår idag! Såg så himla fint ut.
 
Grabbarna kom in lite tidigare än vanligt så dem fick lite mer hö än vanligt. När syrran är borta...
 
Ny bandagering med Snögg-bandage! Lyckades med det helt själv dessutom. Jag är imponerad.

Kommentera här: