Härlig skrittur

Redo för ridturen!
 
Sååå härlig skrittur med Fein idag. Inte för att vara sån, men det gick nästan bättre den här gången när vi var ensamma. Han var väldigt osäker och inte alls imponerad av skogen, men när vi väl kommit några meter in bland träden så gick det jättebra! Han stannade någon gång, men gick för det mesta själv i en väldigt framåtbjudande och fin takt.
 
Screenshots från en film där Fein blev rädd av ett spöke som låg i diket. Inte så farligt dock!
 
Så i slutet av turen så mötte vi ingen mindre än... räven! Igen! Den här gången var Fein dock inte rädd för den haha. Jag ropade lite åt den och schysh-ade iväg den, så då försvann den ner i diket. Den följde efter oss ett tag, men låg ca 50 meter bakom oss hela tiden, så Fein märkte inte av den. Lustigt att han inte rädd för räven, men rädd för stenar som ingen annan ser i dikena haha. Nämen det gick väldigt, väldigt bra! Väl hemma ryktade jag av honom snabbt och sen fick han gå ut i hagen. Gav dem deras eftermiddagshö också!
 
Eftermiddagshö i vanlig ordning. Ulle har flugtäcke på sig då vi får så mycket insekter på eftermiddagen och han har ingenstans att ta vägen riktigt när han står i sjukhage. Våran islännings gamla täcke som kom till användning!
 
Nu har jag precis ätit middag. Ska mot gallerian och kvällsöppet på ungefär en timme! Sen blir det en tidig kväll för mig och sedan börjar helgen imorgon! Fein ska få vila imorgon och sedan ska jag rida honom lördag och söndag. Ska även förbi på BRKs tävlingar nu i helgen och fota lite! Hoppas på fint väder.

Kommentera här: