Förväntansfull

Otroligt härlig morgon. Man känner verkligen att hösten börjar smyga sig på. Det var bara 12 grader när jag satte mig i bilen och åkte mot grabbarna för att ge dem frukost i morse. Men solen lyste på och himlen är klarblå, så det känns faktiskt helt okej att det är måndag när vädret är så fint!
 
Kom till stallet och gav grabbarna lite lusern medan jag tempade Fein och tog av Ulle hans lindor. Fein hade 37.5 grader, så ingen feber idag heller! Jag är så himla spänd och förväntansfull att få se hur såret ser ut under bandaget. Fortfarande ingen vätska som kommit ut genom bandaget och idag hade jag då tänkt öppna upp det för att lägga dit en ny kompress. Ikväll har det gått 3 dagar sen jag la den nya kompressen som har bakteriedödande medel i sig och veternären rekommenderade att den sitter på i 2-3 dagar. Såret såg ju så himla fint ut då, så jag håller tummarna att det kanske är ännu finare idag!
 
Om det har läkt ihop så pass fint idag så kanske han inte ens behöver ha bandage längre! Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar men det känns faktiskt jättebra. Med tanke på hur fint det hade läkt ihop på bara 2 dagar sist så känns det som att det ska se fint ut idag. Självklart uppdaterar jag er senare med bild och hur det gick när jag kommer hem från kvällen!
 
Breakfast for champions!
 
Kommer nog lite fler bilder från tävlingarna på Bodens Ridklubb här idag. Jag har faktiskt redigerat klart typ 40-50% av bilderna i alla fall haha! Hoppas att kunna göra resten idag så alla kan få sina bilder.

Kommentera här: