Första ridturen!

Blev inte så lång tur, men idag satt jag för första gången på lilleman efter hans vila! Så himla roligt var det. Han var typ jättejobbig när jag promenerade honom de första 10 minuterna, men så fort jag satt upp så lugnade han ner sig. Det var som att han blev säkrare i och med att jag satte mig i sadeln. Lite lustigt, men otroligt skönt!
 
Vi skrittade bara och syrran gick bredvid ifall att han skulle hitta på något. Men han gick på himla fint och frustade avslappnat flera gånger. Kändes jättekul! Så vi tänkte ha detta upplägg i 2-3 turer till och sen ska jag börja rida ut själv. Jag har börjat nu med att skritta varannan dag och på måndag har vi gjort det i en vecka. Sen blir det ju en vecka till innan vi kan börja jogga, förhoppningsvis är såret helt ihopläkt då. Jag ska byta bandage imorgon så vi får se hur det ser ut då!
 
Var så himla kul!! Åh längtar tills jag får sitta på lilleman igen! Han är bäst 
 
Fatta hur mycket han har växt! Åh han är så fin min lilla älskling ♡♡

Kommentera här: