En liten uppdatering om sjuklingen

 
I morse när jag kom till stallet så var Feins ben fortfarande ganska så svullet. Jag lindade om bandaget och gav grabbarna mat. Sen åkte vi dit igen kring kl 14. Jag hade köpt en ny termometer på vägen till stallet för att kunna mäta tempen på honom - och vara säker på att termometern visade rätt.
 
När jag lindade av hans linda så såg hans ben typ tusen gånger bättre ut. Alltså det går inte ens att jämföra. I går var han så svullen att jag typ höll på att svimma när jag såg benet (i och för sig så blir jag väldigt dramatisk när Fein blir skadad haha). I dag har det gått ner sig och trots att det fortfarande är lite svullet så ser det så himla mycket bättre ut. Jag lindade om med bomull som jag satt desinfektionsmedel på och tog sedan tempen på honom. Han hade 37.7 grader och alltså ingen feber! Jag blev så lättad. Ingen feber och svullnaden börjar lägga sig. Så himla skönt!
 
Hans ben är fortfarande svullet såklart men tusen gånger bättre jämfört med igår!
 
Vi släppte ut Ulle och Fein i hagen eftersom att vi skulle städa deras boxar inför stallets städdag imorgon. Vad är det första Fein gör när han kommer ut i rasthagen...? Jo, han tar ett varv i stoooor galopp. Jäkla gris! Han blev nog rädd när jag sa att om han inte slutar så åker han in igen, för han gick raka vägen till höbordet och började mumsa på lunchen. Så jag och Sara skrubbade deras boxväggar, krubborna och vattenkopparna. Kan säga att bara krubban tog typ en timme att fixa!! Han är en sån himla gris som alltid ska leka med maten... Kommer nog köpa mathinkar åt honom som han får äta ur i stället. Lättare att rengöra på så sätt...
 
Det tog typ 2 timmar att städa ur boxarna. När vi var klara och skulle ta in dem, fick Fein äta lite gräs medan Sara promenerade Ulle. Ulle är inte alls nöjd att behöva stå som sällskap med lillebror i boxen haha! Tur att jag hade köpt med mig lite hästgodis när jag kom till stallet, då blev båda på bra humör.
 
Sedan tog vi in grabbarna och jag lindade om Feins ben med en kompress, självhäftandelinda och fleecelinda. Han fick en genomgående ryktning dessutom. Så nu är dem redo för kvällen! Vi behöver inte åka tillbaka ikväll för en av tjejerna i stallet skulle rida sent så hon kunde ge dem kvällshöet. Det blir bra att jag får stanna hemma med Jericho då jag kommer behöva vara borta ganska så mycket i morgon.
 
Så jag är helt galet glad att skadan redan går åt rätt håll, speciellt när det såg så himla svullet ut igår. Fein är pigg och glad som vanligt dessutom!
 

Kommentera här: