Efter regn kommer solsken

I dag har varit så himla chill. Började med sovmorgon till nästan halv nio, väl behövt då jag har vaknat senast klockan 6:30 varje morgon den här veckan (även lördag). Nästa vecka blir det samma sak då jag måste vara tidigt på jobbet och alltså ännu tidigare i stallet för att släppa ut grabbarna.
 
Fein fick käka lite gräs idag medan syrran promenerade Ulle. Båda har blivit mycket bättre! Det hade inte kommit vätska genom Feins bandage så jag bytte det inte idag heller. Jag kommer nog öppna det imorgon för att se hur det se ut, och om det läkt ihop så hade jag faktiskt tänkt ha det öppet. Så det får komma ut i luften så fort som möjligt! Men det får vi se i morgon när jag lindar av Snögg-bandaget som han har nu. Vidare så har Ulles has börjat komma igång! Vi tror att han fått sig en sträckning i benet och eventuellt en vrickning/stukning i kotan, då han fortfarande är stel längst ner mot hoven. Han böjde mycket mer på den övre delen av benet i dag än vad han han gjort tidigare! Så himla kul att dem båda börjar bli bättre igen. Efter regn kommer solsken! Kanske man ska få slappna av och sluta behöva oroa sig snart?
 
Om Fein är så här mycket bättre redan nu och om det har läkt ihop i veckan så borde jag kunna sätta igång honom i slutet av veckan som planerat! Så himla kul!! Fatta att det är exakt två månader sedan (igår) som jag satt i sadeln då Fein har haft sin sommarvila sen mitten av juni. Helt galet! Längtar så himla mycket. Även fast det bara blir skritt nu i början, men ändå! Ska bli så roligt!
 
Finns ingen lyckligare häst än Fein när han får äta gräs haha!

Kommentera här: