Jogging i ridhuset

Fein var så trött efter träningen igår att han faktiskt fick vila. Helt ärligt så hade jag faktiskt träningsvärk sälv, så jag kan ju bara tänka mig hur Fein kände sig haha! Idag hade vi morgonfodringen, så vi gjorde klart allt på morgonen. Sedan for jag själv till stallet lite senare och red till ridhuset med Fein. Vi skrittade väldigt mycket då det tar tid för honom att bli lösgjord när han är sådär pigg. När vi börjar få ordning på arbetet i skritt så joggade vi igång. Det blev en liten galopp i vardera varv där vi jobbade mycket på att han skulle bära upp sig. Det gick jättefint och jag avbröt när det kändes som bäst. Duktig gris!
 
 
Jag vet att jag har nämnt att vi skulle ta några dagar i ridhuset nu i och med att det är så värdelöst underlag på ridvägarna. Nu kom dock beskedet att BRKs anläggning är stängd från och med idag. Det verkar som att två hästar har varit snoriga och veterinären har tagit tester på dem idag. Hoppas verkligen att det inte är något annat än en vanlig förkylning. Jag såg distriktsveterinären när jag red dit men tänkte inte mer på det. Fördelen är ju i alla fall att vi var i ridhuset längst bort från stallet och jag tvivlar på att ridhuset är i farozonen om det nu skulle vara något. Men vi håller tummar och tår att det inte är något! Så länge får vi rida på dem där skitvägarna i skogen...

Kommentera här: