Tillbaka till positiv inställning

Positiva besked kom snabbare än vad jag vågat hoppas på. Redan när jag kom till stallet kring lunch så kunde jag se att Feins svullnad gått ner sig lite. Efter ridturen var den så gott som obefintlig. Blev verkligen så himla glad! Tog tempen på honom precis när han kommit in från hagen till boxen dessutom och han hade ingen feber. Så nu fortsätter vi hoppas på det bästa! Rörelse verkar ju definitivt hjälpa till med svullnaden i alla fall.
 
Ridturen gick också bra. Han var ju så rädd för ALLT nu eftersom att vi inte varit i skogen på 2 dagar. Det var ju helt fruktansvärt att matte skulle tvinga in honom i skogen där bokstavligt talat allt kan äta upp honom! Jag hade ju tänkt galoppera idag, men avvaktade på grund av svullnaden. Han kändes så fräsch och svullnaden gick ju ner efter att jag ridit honom så jag kommer prova på en galopp i morgon. Dock blir det i ridhuset om han nu mot förmodan skulle få in ett tur-bocksprång och lyckas få av mig. Jag tvivlar på det, men hellre att jag åker av i ridhuset än i skogen. 
 
Nu har jag i alla fall käkat middag och gjort klart allt här hemma inför kvällen. Jag har kväll i stallet ikväll också och eftersom att syrran är uppe i Kåbdalis och jagar med familjen så ska jag åka själv. Det är ju så enkelt nu när vi bara har 6 hästar i stallet (varav 2 är våra egna). Dem frågade om jag ville följa med och jaga men jag har varit så orolig och nojig över grabbarna, så jag stannade hemma. Någon måste ju ge matvraken lunch också!
 
Eftersom att jag rengjode Feins sår tidigare idag efter ridturen, som veterinären rekommenderat, så ska han bara få sin medicin ikväll! Sen ska jag mocka ur deras småhagar innan jag tar in resten av hästarna. Efter det ska jag hem och mysa ner mig i soffan och se Lyxfällan, som ikväll handlar om en snubbe som har hästar och som totalt freakar ut när dem förslår att dem ska säljas. Tror nog alla hästmänniskor kan förstå reaktionen, men så himla roligt ändå haha!
 
Världens finaste lilla häst! Finns inte ord för hur mycket jag älskar honom ♡ Han fick morötter innan ridturen och därav dregglet haha

Kommentera här: