Nya dojjor

Jag har fått så mycket gjort idag och det har knappt hunnit bli lunch ens! Har haft morgonfodring i stallet, jobbat, mött upp hovslagaren som skott grabbarna och även hunnit rida. Feins hovar och strålar är så himla fina nu, så det känns verkligen superkul!
 
Även idag red jag Fein på longervolten. Inte länge såklart, men idag tog vi även galopp och det gick hur bra som helst! Han var så himla duktig som låg så länge i galopp på volten som han gjort, så matte var såklart super stolt. Inga bockningar eller motsägelser idag heller. Jag är så glad att utvecklingen med Fein tog en total 180 graders vändning. För en vecka sedan var vi verkligen nere i en dipp, när hans dominansbeteende verkligen börjat visa sig och jag började nästan undra hur tusan jag skulle gå bukt på det. Efter hans vila under helgen har jag jobbat med lydnad - två dagar enbart från marken. De två senaste dagarna har jag ridit honom då han betett sig som ett lamm igen.
 
Man märker att det verkligen tagit på huvudet för efter 10-15 minuter idag började han bli himla trött. Jag avslutade efter en galopp i båda varvet så att vi inte tog musten ur honom. Skrittade av på gårdsplan, sadlade av och ryktade honom innan han fick gå ut i hagen igen. Han ska få vila fredag och lördag. På söndag ska jag jobba med honom igen så att han är någorlunda trött på måndag när vi ska gå till veterinären.
 
Sötnosen!

Kommentera här: