Efter regn kommer solsken

Ännu en stressig vecka är över, men med det här blogginlägget har jag galet goda nyheter!
 
Vi var ju hos veterinären i måndags. Feins sår behövde inte ens röntgas för att veterinären tyckte det såg så fint ut. Ingen svullnad, helt ihopläkt och det har ju bara blivit mindre och mindre. Hon sa att jag kan börja rida Fein mer nu och att han kan vara i full träning om 3 veckor (så 2 veckor på måndag)! Jag kan säga att jag aldrig varit så lättad i hela mitt liv. Var inställd på att det skulle bli operation så jag är så löjligt lycklig just nu.
 
Ulle behövde inte göra ultaljud eller liknande heller på sitt ben för han hade förbättrats så mycket! Nu ska Ulle få gå ut och gå 4-5 dagar/vecka i 20-30 minuter, vilket är helt perfekt eftersom att Fein rids 4-5 dagar per vecka. Exempelvis idag gick vi till ridhuset, vilket är 10 minuter enkel väg. Jag red bomövningar med Fein medan Ulle och Sara tittade på. Sedan gick vi 10 minuter tillbaka. Fein stannade inte en enda gång på vägen till eller från ridhuset - en ENORM förbättring. Går inte ens att jämföra. Ulle får dessutom en lite större hage att gå i, så nu slipper vi åka dit och mocka typ 2 gånger per dag och dem kan gå ute lite längre på kvällarna.
 
Det ska bli såååå skönt att komma igång nu. Bomövningen gick helt galant och Fein blev till och med lite svettig. Trots det hade han mycket kvar att ge och vi gav oss när det gick som bäst. I morgon hade jag tänkt köra ännu en bomövning, ska titta ut något som verkar roligt i övningsböckerna från Hippson!
 
Så fina grabbar utanför ridhuset idag efter vårt pass!

Kommentera här: