Chillhelg

Den här helgen har varit så löjligt skön. Eftersom att de andra hästarna i sommarhagen skulle sova inne i helgen så har vi fått hjälp med utsläppen av våra grabbar. Så därför har jag fått sovmorgon i hela 3 dagar! Så himla skönt att få sova ut lite.
 
Fein fick ju sova ute i fredags, men igår skulle alla andra i hagen sova inne så då fick han komma in också. Det var nog lika bra för det var helt galet med insekter... Stackaren hade fått 2-3 stora bromsbett på halsen. Jag smörjer ju in honom med hästsalva, 4S hästsalva, solskyddsfaktor och flugmedel varenda dag men trots det så blir han så himla biten. Stackaren är ju inte alls van vid detta, skönt att det åtminstone inte varit så farligt den här sommaren.
 
I dag ska jag bara ta det lugnt och njuta av söndagen. Så fint väder idag så jag kanske solar lite i eftermiddag! Jag ska åka till stallet lite senare och fixa allt när vi ändå ska ta in dem inför kvällen. Ulles ben har blivit så himla mycket bättre nu! 
 
Finaste killarna på betessläppet! Bara 2-3 veckor kvar tills sommarlovet är slut för Fein.

Kommentera här: