På bättringsvägen!

Jag har precis ätit lunch efter att ha kommit hem från stallet. Lämnade lägenheten kring 7 i morse och var hemma kring 11:30. Under denna tid fick vi faktiskt väldigt mycket gjort!
 
Feins ben i morse innan jag rengjorde såret. Knappt svullet alls längre, tjoho!
 
Jag började med att ta ut Fein ur boxen och ta av hans linda. Möttes av en väldigt trevlig syn där svullnaden i princip gått ner helt och hållet! Blir så himla glad. Dock har det runnit ut lite var och gojja från såret under natten, så jag lindade om med desinfektionsmedel efter att jag rengjort med vatten och koksalt. Sedan fick Fein gå in i boxen igen och käka sin frukost, och vi tog ut Ulle på en promenad.
 
Ulle ser mycket bättre ut idag än igår. Igår var vi helt säkra på att vi tappat 3 veckors förbättring av sträckningen för det såg faktiskt riktigt illa ut. Men idag var han mycket, mycket bättre. Visserligen var han fortfarande lite stel och han kanske har tappat en 2-3 dagar i förbättring. Efter promenaden så ringde Sara kliniken, bad om lite råd och bokade en tid för att komma in och få ett utlåtande. Dem hade tid först nästa vecka då deras veterinär gjort illa sig i armen i nuläget. Tills dess ska vi låta dem gå ute som vanligt i hagen och promenera Ulle i ca 20-30 minuter per dag. Dem får sova inne på natten som tidigare.
 
När vi pratat klart med veterinären och mockat ur grabbarnas boxar och rasthage så var klockan 9. Då åkte vi till Granngården inne i stan och köpte allt vi behövde för att dela av deras rasthage. På så sätt kan dem fortfarande vara ute och tillsammans, men om Fein får för sig att springa/busa så behöver inte Ulle dra skada av det. Dessutom ska Fein inte springa egentligen medan hans sår läker, så det är bara bra att han får en mindre hage.
 
Världens snyggaste avdelning! Fein har dessutom sin boll som han kan busa med istället för Ulle nu.
 
Det gick så himla smidigt att sätta upp en tråd i mitten av hagen! Träden satt ganska så perfekt i mitten så vi kunde utyttja dem också. Dessutom fick dem båda ta del av ganska så mycket gräs som hunnit växa under juli månad. Jag är så himla nöjd över hagen, alltså på riktigt haha! Tyckte det blev helt sjukt bra.
 
Det är lite tråkigt, men vi har beslutat att inte låta Ulle och Fein gå tillbaka i beteshagen i år. Jag är ganska säker på att Fein fått dyngstryk i hagen, för såret på benet var inte det enda såret han hade. Dem andra såren var inte lika allvarliga men han har typ 2-3 fler sår på båda bakbenen bortsett från det som jag behandlar nu. Fein går ju undan dem andra hästarna, precis som han ska göra som unghäst, men han verkar ändå ha fått spö. Ulle dessutom är fortfarande stel och börjar bli äldre nu. Jag tycker som inte att det är värt att riskera fler skador på dem. Vi har till och med börjat diskutera att ha en egen sommarhage till dem nästa år, men det får vi ta då.
 
Nu ska jag spendera en hel del timmar med Jericho och sedan ska vi åka till föräldrarna och äta middag. Vi nattar grabbarna på vägen tillbaka, så det kommer säkert lite bilder ikväll också!
 
Avslutningsvis bjuder jag på ett bildspel på Fein som blev helt förolämpad när jag sa till honom eftersom att han skrapade otåligt i vattenspiltan. Jag hade precis lindat av desinfektionen och lindat med ny bomull. Skulle bara ta lite bilder innan han fick gå ut men det var inte nog snabbt enligt honom haha!
 
Mumsa på bananhästgodis!
 
"Matte släpp ut mig dåååå"
 
"Förlåt för att jag skrapade i golvet" - typ bästa bilden i år haha!

Kommentera här: