Inga summer feels här direkt

Kan knappt förstå att det är första maj imorgon och det är snöoväder idag. Under alla år som jag kan komma ihåg har det bara varit dem massiva snöhögarna (som inte är så massiva längre) kvar när det är första maj, allt annat har smält bort. Nu är det typ 3-4 decimeter snö kvar på ängarna. Man blir bara så trött... Kommer vi ens få någon sommar?
 
Vi hade ju morgonfodringen idag, så vi tog på oss kläder och täcken och for faktiskt ut på en barbackatur i ovädret. Ingen idé att rida "seriöst" i skogen idag då man dels knappt ser någonting, men dessutom för att man inte ser gropar eller isfläckar under det tunna lager snö som hunnit lägga sig på ridvägarna. Det gick finfint!
 
Jag var så stört kall när jag kom hem så jag duschade direkt. Nu sitter jag och uppdaterar bloggen och tar det lite lugnt innan lunchen. Det här blir nog första valborg som jag inte far ut och festar. Jag ska åka till syrran och hennes pojkvän och käka middag och bara umgås lite. Sen åker vi in till stan och kikar på majbrasan och sen ska jag hemåt igen! Blir skönt.
 
Förhoppningsvis är det bättre väder imorgon, för då är det backträning på schemat!
 

Kommentera här: