Ridtur

Har precis kommit hem från stallet och veckans första ridtur! Det var sååå härligt. Det har inte regnat på hela dagen och när vi var ute tittade solen fram. Ridturen började hur bra som helst. Fein gick raka spåret ner för backen och genom tunneln som går under vägen utan att stanna en enda gång - helt otroligt med tanke på att han alltid brukar tveka och stanna till några gånger på den sträckan. Sedan tog det lite övertalning att komma oss in i själva skogen, men betydligt bättre än vanligt!
 
När vi dock var inne i skogen så kom vi till en punkt där Fein totalt vägrade gå. Vi höll på i några minuter där jag försökte lixom övertala honom att gå och han tokvägrade. Det var så konstigt för det var vid en bit som han normalt inte har några problem att gå. Men han tog inte ett steg framåt. Fein har ALDRIG någonsin stegrat, och det gjorde han inte nu heller, men det var några backningar och han lyfte lite på framdelen några gånger.
 
När jag vände och tog en annan väg, så gick han på hur fint som helst. Så, jag är helt övertygad om att det måste ha varit en älg eller något annat i skogen som han hörde/luktade men som jag inte hörde. Vi tog tre galopper och tre korta joggingar efter en raksträcka som vi red fram och tillbaka efter (får egentligen inte göra det men hade inget val). Det gick SÅ bra! Han var så himla duktig. Det är helt sjukt hur avslappnad den där hästen blir efter första galoppe, det är så himla häftigt och coolt verkligen haha. Det kändes super! Såååå kul att galoppera igen och det tycker Fein också, för han bockar och brallar hela tiden typ haha. Jag är typ störd men jag skrattar så himla gott åt honom när han håller på sådär, jag blir så varm i hjärtat av att se min älskling så glad.
Så fin solnedgång bakom berget på vägen hem!
 
I morgon ska jag också rida Fein. Jag ska försöka komma åt ridhuset eftersom att det ska regna hela dagen i morgon igen, men jag har en del att göra på jobbet så jag vet inte om jag hinner dit med honom innan lektionerna börjat. Då får vi rida ut i regnet i stället haha!

Kommentera här: