Kvällens experiment

I dag ska vi prova på något nytt i stallet...
 
Ulle sover ju inne nu så att han får vila upp sitt ben. Fein har hållit honom sällskap under de två veckor som han har sovit inne. Under helgen så ska en annan ponny i samma hage sova inne eftersom att han ska gå kurs, så jag hade tänkt prova ha Fein ute medan Ulle får sova inne. Det är bättre för Fein som brukar vara ganska stel på morgnarna när han har sovit inne. Han mår mycket bättre av att röra sig på större ytor.
 
Hector kommer alltså sova ute med Fein och Romeo kommer sova inne med Ulle. Om nu inte Fein blir helt galen över att Ulle lämnar honom eller att Ulle blir tokig av att Fein inte följer med honom in. Nu tror jag ju inte att det kommer bli så, men om det mot förmodan skulle hända så sover alla fyra hästar inne. Vi får se hur det går! Hoppas på det bästa.
 
Nu ska jag göra middag och sen ska jag åka till Horze-butiken och köpa en ny grimma åt Fein. Jag har haft grimma och flugskydd på honom nu sen han fick det där svullna ögat, i fall att det berodde på insekterna. Grimman som jag köpt är av riktigt dålig kvalite - så den går sönder lätt om han skulle fastna. Men den är för liten fastän den är storlek full, så jag måste köpa en ny som passar honom bättre! Sen åker jag till stallet. Tar med mig kameran idag och hoppas på några fina bilder!
 
Större grimma till älsklingen står på shoppinglistan idag!

Kommentera här: