Trött torsdag...

 
Jericho just nu medan jag skriver detta inlägg, så söööt! Titta tassarna omg.
 
Första natten och dagen med Jericho har faktiskt gått väldigt bra! Han sov väldigt länge igår, men när han vaknade så åt han, drack vatten och gick på lådan. Han var lite ängslig under natten och väckte mig typ en gång per timme av att han jamade, men det är ju naturligt. Han är ju borta från sin familj för första gången någonsin. Eftersom att han sov så länge igår så han var upptagen med att äta och leka större delen av natten. Jag försökte hålla honom sysselsatt så att han inte var så ledsen.
 
Med det sagt så kanske jag fick totalt 5 timmar sömn, så när klockan ringde för att jag skulle upp till stallet så vaknade jag till men somnade om lika fort... Jag hade stängt av vibrationen på min mobil eftersom att jag inte ville att det skulle störa Jericho när han väl somnat, så alla samtal och meddelanden från Sara var knäpptysta. Hon blev ju helt livrädd att något hade hänt mig så jag vaknade först när hon faktiskt plingade på dörren kl 9 i morse. Jag var typ helt förvirrad och såååå trött så det fanns inte.
 
Planen var väl egentligen att Sara skulle ta morgonen själv, men igår när hon var i stallet och tog in grabbarna så hade Fein fått sig en ganska rejäl spark nära hasen. Hon hade blivit lite förskräckt först då det hade runnit ganska mycket blod, men när hon rengjort det så var såret inte så stort och det blödde inte längre. Det var lite varmt men inte särskilt svullet kring såret. Så himla typiskt att den lilla grisen ska få en spark i stort sett den enda dagen som jag är lite upptagen och inte kan ta mig till stallet (jag var ju där på morgonen dessutom...). Syrran var så bäst som rengjorde, jodopaxade och lindade hans ben så att det inte skulle komma in spån i såret under natten.
 
Feins sår som han fick igår. Trodde först att det var ett sår och en rispa som gick hela vägen ner, men det är bara torkat blod. Själva såret är bara ploppen som är högst uppe.
 
Så, jag ville såklart dit på morgonen för att se hur det såg ut men försov mig som sagt... Världens bästa syster (igen) rengjorde såret, som såg tusen gånger bättre ut, och satte på lite jodopax innan hon släppte ut grabbarna igen.
 
Bild på såret i morse som syrran tog! Såg mycket bättre ut bara efter en natt.
 
Jag ville åka till stallet senare under dagen för att kika på såret och jag hade tänkt göra det när Jericho somnat. Han somnade, men vaknade till när jag var påväg ut och hade typ stenkoll på mig. Jag ville inte lämna lille vännen ensam, så jag tog faktiskt med honom till stallet. Det fick bli ett litet äventyr! Vi fixade grabbarnas boxar och mat inför kvällen och Jericho fick följa med ut i hagen när jag skulle kika på Feins sår. Fein var lite irriterad när vi satte på jodopax så det gjorde säkert lite ont, men såret såg rent och fint ut. Det finns ju inte så mycket annat man kan göra än att hålla det rent och låta det läka nu. Det är bra att det får lufta sig.
 
Vet inte om jag gjorde rätt när jag tog med mig Jericho till stallet eller om jag skulle ha lämnat honom ensam hemma, men jag kunde inte leva med tanken att lämna honom jamandes sådär som han gjort under natten. I morgon kan jag nog lämna honom själv i en timme medan jag åker till stallet dock, men första dagen kändes lite för tidigt.
 
Nu ligger han och sover som en liten prins eftersom att inte han heller fick särskilt mycket sömn förra natten... Förhoppningsvis går det bättre nu i natt så även jag får mig lite sömn haha!
 
Hur söt får man bli?

Kommentera här: