Backträning i nya utrustningen!

I dag stod backträning på schemat för mig och Fein! Syrrans rygg är fortfarande inte bra, så det blev en uteritt själva igen. Självklart så möter vi på ett rådjur i början av ridturen som gör att det ännu en gång tar väldigt lång tid för Fein att slappna av igen... Åtminstone så skulle vi inte köra ett dressyrpass idag.
 
Vi tog den bara backen en gång den här gången, mest för att det var ett par veckor sedan vi ägnade oss åt backträning. Det var ju innan vi fick reda på vargtanden. Den är ganska hård just nu också, så jag vill inte belasta hans ben för mycket. Det var faktiskt en joggare som också körde lite backträning. När jag mötte henne så hälsade jag på henne, mest för att Fein skulle förstå att det var en människa och inget att vara rädd för (han tyckte hon var lite mysko). Så hon hälsade tillbaka och sa att hon körde lite backträning och jag svarade med "vi med!". Så efter att vi tagit heeela backen upp och skrittat ner, så travade jag av honom och sedan skrittade vi hem igen. Vi var ute i ungefär 50 minuter och det gick jättebra. Trots rådjuret så har han faktiskt börja vänja sig vid stenar och annat, så sådär konstant på tårna är han ju faktiskt inte.
 
 Nyryktad liten sötnos som ska få komma ut i skogen!
 
Close up på nya schabraket! Sååå fint på Fein! Nya sadelgjorden och nya tyglarna också.
 
Sötisen!
 
Tyglarna var helt underbara. Fick så himla fint grepp i dem så jag kunde ge Fein det rättvisa stödet i munnen som han behöver. Känns verkligen super! Schabraket var ju så himla fint på honom också. Visste att det skulle passa! Han är en riktig snyggis i sina nya grejer nu. Det är han ju alltid i och för sig men ändå!

Kommentera här: