Lyckad fisketur!

Sådär, nu är jag äntligen hemma! Vilken himla lång dag det blev, men roligt har vi verkligen haft det. Vi fiskade upp 7 stycken rödingar (!!). Jag fick 4 stycken men släppte tillbaka en liten rackare som jag tyckte var lite för liten. När vi fått 7 stycken så la vi som ner, vi vill ju inte fiska ut för mycket heller. Vi tog en liten omväg på vägen till Messaure eftersom att jag skulle hämta upp ett JH-ridtäcke som jag köpt av en tjej i Älvsbyn. Helt galet fint skick på täcket och tjejen var supertrevlig!
 
Just nu sitter jag och väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan slänga in fiskarna. Det är en ganska härlig känsla att ha fiskat upp sin egen middag! Ska bli så löjligt gott så det inte är sant. Lägger upp lite bilder under tiden som jag väntar på maten!
 
Så himla rolig dag! Tror syrran var nöjd över sin födelsedag också så det kändes som ett extra plus.
 
Vi åkte förbi vår stuga i Kåbdalis! Åt även en renburgare inne i "centrum". Så god!
 
Nog är det fint här uppe i Norr, något annat kan man inte påstå.
 
Självklart fick vi se lite renar på vägen också!
 
Något svårt att se, men gissar på älgspår.
 
Inte så svårt att se att detta är älgträck dock, haha!
 
Rödingssjön inne på vår mark i Messaure. Så fint!
 
Dagens middag - färsk rödning! Mumma!

Kommentera här: