Ny kompis... eller?

Vi har fått ett nytt sällskap i stallet! En stallkatt som egentligen bor i ett stall några hundra meter från vårt stall, men som utforskat grannskapet och stannat kvar hos oss. Det blir ju ofta så med stallkatter, dem går var dem vill. Den här katten är typ världens sötaste. Den är så himla social! I går följde den med mig och Sara ut i hagen från stallet och idag var den väldigt intresserad av hästarna.
 
Fein var ju helt galet nyfiken. Ulle var nyfiken från början, men blev boxad av katten en gång och blev typ skitsur på den haha! Finns inga andra chanser i Ulles värld, så den var rätt körd efter det...
 
Fein däremot tog första boxningen helt okej... kliade mulen lite för det kändes lite konstigt. Den andra däremot... Han blev helt förstörd stackaren! Han kastade sig in i boxen, så jag fick gå och trösta honom. Då stod han typ och sneglade mot katten som om han sa typ: "Det var han som slog mig :(" så himla söt, höll på att dö haha.
 
Den här bilden var bara så ful att jag var tvungen att lägga upp haha!
 
Ulle gick från nyfiken till förrådd på ca 0.1 sekunder.
 
Kissen boxade till Fein som blev helt heart broken.
 
Så stod/satt dem och tittade på varandra sådär aslänge, alltså jag skrattade ihjäl mig!
 
Övertrött liten snorunge som bet på täckena i stället för att sova...
 
Fina lilla Fein som inte alls ville gå och lägga sig!
 
Ulle däremot är 110% less och vill att vi ska gå så han kan få sova haha!
 
Vi mockade även ut en kärra från hagen. Tyckte min snapchat bild om aktiviteten var ganska spot on.

Kommentera här: