Uppdatering från igår

Kom hem så himla sent igår från stallet att jag inte hann uppdatera bloggen. Jag bytte ju bandaget på Feins sår igår. Det hade fortfarande kommit ut en del vätska från såret som satt på kompressen när jag tog av bandaget, men det var inte lika mycket som det varit tidigare. Jag tyckte såret såg fint ut, det har fortfarande inte läkt ihop än så jag var väl lite för optimistisk, men det verkar gå åt rätt håll i alla fall!
 
Fein fick beta en stund medan syrran och Ulle promenerade. Jag passade på att plockade gräs i en höpåse medan Fein käkade, som både Fein och Ulle sedan fick dela på. Fein tryckte in så mycket gräs i munnen när han kom in i boxen att det var helt sjukt. Höll på att skratta ihjäl mig haha. Han är så pigg och glad som vanligt. Man har inte alls märkt på honom att han haft sårskadan, så det känns väldigt bra i alla fall. Nu får det bara ta och läka ihop så fort som möjligt så han får springa och röra på sig så mycket han vill! Just nu får han skäll om han går för mycket eller tar ett galoppvarv i hagen av matte.
 
Nu ska jag precis käka lunch. Kommer åka till stallet ikväll igen och fixa grabbarna grus! Ska inte göra något speciellt med Fein då bandaget ska sitta på någon dag nu, om det inte kommit vätska igenom men det tvivlar jag på. Får pyssla om lilleman idag i stället!
 
Lite bilder från hagen innan vi tog in grabbarna! Jag fyllde nytt vatten och syrran mockade.
 
Fein stod och tryckte gräs som aldrig förr haha! 
 
Såret igår. Man ser inte så bra på bilden men det ser ut att läka väldigt fint just nu!

Kommentera här: