Oväntat men uppskattat sällskap

Litet mellanmål innan ridturen igår!
 
Vi hade världens tur igår när vi skulle ut på skrittur i skogen. Fein har ju varit så himla osäker sen han såg räven precis i början av skogen, så han har tyckt att det har varit obehagligt att gå ut i skogen själv. Så igår när vi skulle ut var det en tjej från ridklubben som var ute och gick med sitt sto. Vi hakade på dem och fick oss en ca 40 minuters skrittur i skogen med sällskap hela vägen. Han tyckte det var läskigt precis i början av skogen, men sen gick det utan problem runt långa slingan! Var superkul med sällskap och hon var så himla trevlig. Fein blev lite småkär i hennes fina fuxsto, men han höll sig i skinnet ändå haha!
 
Så bandagerade jag om såret när jag kom tillbaka! Det ser jättefint ut nu. Inget blod på kompressen, bara lite sårvätska. Jag vill ju gärna låta det lufta nu, men Fein rullar sig så mycket i hagen och han ligger alltid ner och sover i boxen om nätterna, så jag vill vänta ett tag till. Han får dessutom gå i sin mindre hage några dagar till. Vill inte riskera att han får en stor hage och då springer upp såret igen som en galning. Han har redan blivit mycket lugnare.
 
Planen nu är att byta bandage på lördag. Om det ser fint ut då och sårvätskan har minskat något så kommer jag nog börja jogga igång Fein nästa vecka. Nu har han ju skrittat i snart två veckor (på måndag) med ökade pass för varje gång. Ska skritta idag igen! Ska faktiskt dit nu, eftersom att det är kvällsöppet på stan ikväll och jag ska jobba. Så jag måste åka till stallet tidigare. Solen skiner och det är så himla varmt ute! Kommer bli supermysigt att skritta ut på min lilla grabb.
 
Efter skritturen igår! Helt otroligt att jag lyckades gå en icke-suddig bild. Han är så otrålig haha!

Kommentera här: