Kvällsuppdatering

Nu har jag precis duschat efter att ha kommit hem från stallet! Kan säga att ridturen gick väldigt bra för att vara den första på flera månader. Han var såklart väldigt spänd. En snubbe som åkte rullskidor (tror det heter så?) med stavar kom bakifrån mig och Fein samtidigt som en bil åkte förbi på grusvägen (en grusväg samt en gång- och cykelväg går parallellt med ridvägen). Fein blev helt galet rädd för honom - fastän han har sett liknande tidigare. Men det är nog för att han är så himla taggad just nu. Efter det var han ganska så osäker och det tog en hel del övertalning att få honom att gå vidare in mot skogen. Men till slut så gick han utan problem och trots att han var väldigt tittig. Resten av ridturen gick galant!
 
Redo för ridturen!
 
Världens bästa utsikt.
 
Angående såret så såg det jättefint ut. Inget blod alls på kompressen, så den här gången hade såret inte gått upp! Det har verkligen hjälpt att ha honom i en mindre hage. Förhoppningsvis går det fort som attan att läka nu när det börjar bli kallare också! Det var lite varigt, så jag sköljde rent det med vatten och koksaltslösning som vanligt. Sedna satte jag lite vaselin under såret så att nytt var bara rinner över pälsen snarare än att det fastnar där. Efter det bandagerade jag om honom igen och då var det dags för kvällsmat! Jag glömde tyvärr att ta bild på såret men det såg verkligen himla fint ut! Känns jättebra nu måste jag säga. Äntligen lite positiva besked. Nu får han sköta sig så resten läker ihop!

Kommentera här: